iTibia

Wszystko o Tibi i OTS, i nie tylko!

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

#1 2010-08-22 19:30:37

Kuba

http://i37.tinypic.com/okc0lk.gif

Zarejestrowany: 2010-08-22
Posty: 5
Punktów :   

Poradnik dla Knighta by Kuba

1. Kilka słów wstępu
Witam! Jeśli trafiłeś do tego poradnika to znaczy, że albo się nudzisz, albo chcesz dowiedzieć się czegoś o grze Knightem. Może na początku opiszę z grubszą tą profesję.
Po pierwsze, jeśli oczekujesz ekscytującego expienia to możesz sobie odpuścić- Knight to najnudniejsza z profesji, prawdziwa zabawa zaczyna się po 100lev(no chyba, że masz pieniądze na waste).
Jednak jeśli jesteś cierpliwy i masz trochę czasu na grę to możesz pobawić się biegając z toporem w rękach i odcinając trollom uszy


2. Zalety i wady Knighta
Zalety:
+duża ilość życia i duży przyrost co level(15hp/lev)
+szybka regeneracja życia(1hp/6sec ; EK: 1hp/4sec)
+duży udźwig i jego przyrost co level(25oz/lev)
+szybkie awansowanie w melee skills i shielding'u

Wady:
-mała ilość many i mały przyrost co level(5mp/lev)
-wolna regeneracja many(2mp/6sec)
-brak możliwości wyrabiania run i korzystania z niektórych z nich(chociaż ich wyrabianie nie jest już tak opłacalne jak kiedyś)
-brak możliwości ataku dystansowego(nie wliczając zaklęcia 'Whirlwind Throw')
-wolne awansowanie w magic level'u


3. Ekwipunek
Wszyscy wyobrażamy sobie rycerza, jako mężnego wojownika w lśniącej zbroi. Knight jak każda profesja potrzebuje ekwipunku. Redukuje on część obrażeń od potworów i graczy(najważniejsza jest tutaj tarcza). Dodatkowo niektóre przedmioty posiadają pewne modyfikacje, które dodatkowo wzmacniają naszą ochronę przeciwko żywiołom. Również siła zaklęć np. ‘Berserk’ zależy w dużym stopniu od pkt ataku naszej broni.
Oczywiście na różnych światach panują różne ceny przedmiotów i to od nich głównie zależy co możemy kupić.

Hełm- Soldier Helmet -> Dark Helmet* -> Crown Helmet* -> Crusader Helmet -> Royal Helmet -> Demon Helmet

Zbroja- Scale Armor -> Plate Armor -> Knight Armor -> Crown Armor* -> Golden Armor -> Dragon Scale Mail -> Magic Plate Armor

Tarcza- Dwarven Shield -> Dragon Shield -> Medusa Shield* -> Vampire Shield -> Demon Shield -> Mastermind Shield

Spodnie- Brass Legs -> Plate legs -> Knight Legs/Blue Legs* -> Golden Legs

Buty- Leather Boots -> Boots of Haste -> Soft Boots

Amulety- Scarf* -> Platinum Amulet

Oczywiście nie trzeba kupować wszystkich rzeczy, które podałem. Niektóre z nich można pominąć i zaoszczędzić pieniądze(zaznaczyłem je '*').

Jeśli chodzi o buty- tutaj zakładamy odpowiednią parę według potrzeb:

    * Boots of Haste przydają się zazwyczaj podczas podróżowania i expienia na niegroźnych potworach
    * Sooft Boots przydają się podczas bardziej wymagających huntów, gdy chcemy ograniczyć waste


To samo tyczy się pancerza i amuletów- możemy zakładać różne sztuki, które posiadają modyfikacje wedle naszych potrzeb.
Jeśli chcemy siedzieć jak najdłużej na spawnie jakiś słabych potworów to możemy ubrać jakieś lekkie EQ, np. Blue Robe, Blue Legs itp.

A co z bronią? No właśnie! Występują jej trzy rodzaje: obuchy, topory i miecze.
Tutaj każdy musi znaleźć swój typ. Dla tych, którzy zaczynają grę polecam obuchy (są tanie i łatwe do dostania), natomiast dla większych wyjadaczy- miecze albo topory.

Obuchy- Morning Star -> Clerical Mace -> Mammoth Whopper -> Dragon Hammer -> Skull Staff -> Cranial Basher -> (War Hammer) -> Blessed Sceptre -> (Arcane Staff) -> Obsidian Truncheon

Miecze- Spike Sword/Serpent Sword -> Crimson Sword -> Wyvern Fang -> Fire Sword -> Bright Sword -> (Giant Sword) -> Mystic Blade -> Justice Seeker -> (Avenger) -> Magic Sword -> Emerald Sword

Topory- Orcish Axe -> Dwarven Axe -> Knight Axe -> Beastslayer Axe -> Fire Axe/Noble Axe -> Heroic Axe -> (Dragon Lance) -> Royal Axe -> Stonecutter Axe -> Hellforged Axe


4. Skille
Wiele zmian w systemie gry spowodowało, że nie są one tak ważne jak kiedyś. Jak dla mnie priorytetem jest wbicie skilli 65/65. Później możemy z czystym sumieniem odpuścić sobie trening. Oczywiście im wyższe skille tym wyższe nasze obrażenia, ale przy dzisiejszych realiach nie ma większego znaczenia czy uderzysz za 170 czy za 190.

Jak trenować? Po pierwsze trochę teorii: podczas ataku wyróżniamy 3 rodzaje akcji:

    * blood hit(wtedy gdy zadajemy obrażenia)
    * ‘chmurka’(gdy nasz cios jest blokowany przez tarczę)
    * ‘gwiazdka’(gdy nasz cios jest blokowany na zbroję)

Aby móc awansować w melee skillach powinniśmy zadawać przynajmniej 1 blood hit w ciągu minuty. Inaczej czas treningu znacznie się wydłuży. Co do shieldingu, to potrzebujemy 2 blood hit’ów na minutę. Reasumując i sięgając po kalkulator dojdziemy do wniosku, że potrzebujemy 2 blood hitów na minutę. Optymalnie proponuję 4-5 blood hitów.
Nie możemy też zapominać, że nasza tarcza jest w stanie wyłapać ciosy od dwóch przeciwników. Innymi słowy, muszą nas bić dwa potwory, albo potwór i player itp. Przyśpieszy to nasz awans w shieldingu.

Trenować można na kilka sposobów:

   1. player-player
      W sumie ta metoda odeszła już chyba w niepamięć. W czasach botów, MC i innych tego typu programów trudno o taki przejaw ‘RPG’... Ale do rzeczy: metoda na tyle uciążliwa, że obaj gracze muszą założyć bardzo słabe EQ(najczęściej ogranicza się to do Wooden Shielda i najsłabszej broni). Lurujemy po jednym słabym potworze na głowę i zaczynamy atakować się nawzajem(nie potwory!). W razie potrzeby zmieniamy ustawienia ataku, broń tarczę itp.
   2. player-monster
      Metoda opłacalna dopóki nasz potwór nie będzie ginął po ok. minucie. Powinno to wyglądać tak: ubieramy normalne EQ z najsłabsza bronią, lurujemy 2 potwory i atakujemy jednego z nich. Gdy zginie- lurujemy następnego. I tak w kółko.
      Należy tutaj wspomnieć, że najlepszym potworem do trenowania są slime’y.
      Zamieszczam drobną listę potworów, które możemy wykorzystać:
      30/30- Trolle, Beary
      40/40- Orci, Rotwormy
      50/50- Dwarfy, Minotaury
      60/60- Minotaury, Slime’y
      Dalej zostają nam tylko Slime’y i ew. Cyklopy. No i oczywiście summony.
   3. player-summon
      Chyba najbardziej popularna metoda. Używane są dwa summony: ghoule i monki(oczywiście żeby je otrzymać będziemy potrzebowali zaprzyjaźnionego maga/druida z odpowiednim levelem). Zasada jest taka: lurujemy łącznie 4 potwory- 2 dla nas i 2 dla summona. Niektórzy z was spytają po co trenować shielding summonowi. Nie chodzi o to, lecz o ‘złamanie’ jego obrony i umożliwienia zadawania nam blood hitów za pomocą jakiegoś słabego oręża.



5. Magia
Często mówi się, że rycerze to postacie upośledzone pod względem zaklęć i magii. Nic bardziej mylnego!
Jak powinien wyglądać magic level? W sumie nie odgrywa on już tak dużej roli jak dawniej, gdy był niezbędny aby używać run leczniczych. Moim zdaniem powinien on wyglądać tak:

10lev- 1mlev
15lev- 3mlev
20lev- 4mlev
45lev- 5mlev
60lev- 6mlev
90lev- 7mlev
150lev- 8+mlev

Pomimo małej gamy zaklęć, są one bardzo użyteczne.

Light- zaklęcie przydatne tylko do spalania MP.

Find Person- czar, który pozwala znaleźć innego gracza.

Magic Rope- zastępuje nam linę, czyli zwalnia kilka pkt CAP.

Light Healing- podstawowe zaklęcie każdego rycerza. Na nim opiera się 75% expienia.

Antidote- przydatne zaklęcie, które znosi efekt zatrucia.

Challenge- pozwala nam skupić uwagę potworów na sobie. Podstawowe zaklęcie blokera.

Whirlwind Throw- 'wyrzuca' naszą broń w potwora, pozwalać zabić go gdy jest oddalony o kilka sqm.

Levitate- pozwala przenieść się na inne piętro w niektórych miejscach.

Great Light- działa podobnie jak 'Light', tylko że efekt jest większy.

Haste- przyspiesza ruchy naszego bohatera.

Wound Cleansing- zaklęcie lecznicze, mocniejsze od 'Light Healing'. Pozwala solować silniejsze potwory bez pomocy Health Potionów.

Berserk- zadaje obrażenia wszystkiemu dookoła naszej postaci.

Groundshaker- wytwarza krąg wokół naszej postaci, który zadaje obrażenia na powierzchni 36sqm.

Charge- przyśpiesza naszą postać o 90% na 5sekund, przydatne gdy trzeba szybko uciec/gdzieś dobiec.

Train Party- zwiększa skille ataku(axe, sword, club, distance) członków party o 3 na 2minuty.

Protector- zwiększa nasz shielding o 220% na 10sekund.

Blood Rage- zwiększa nasze melee skille o 35% na 10sekund.



Tutaj pojawia się pytanie, które z zaklęć kupić. Według mnie wszystkie oprócz Great Light mogą okazać się pomocne.

6. Leczenie
Rycerze mają do dyspozycja aż 4 mikstury leczące!

Health Potion- leczy ok. 150hp, kosztuje 45gp(900gp/bp)
Strong Health Potion-dostępne od 50lev, leczy ok. 300hp, kosztuje 100gp(2k/bp)
Great Health Potion-dostępne od 80lev, leczy ok. 500hp, kosztuje 190gp(3,8k/bp)
Ultimate Health Potion-dostępne od 130lev, leczy ok. 750hp, kosztuje 310gp(6,2k/bp)

Jeśli chodzi o 'wydajność' potionów, to najlepsze są zwykłe Health Potiony lub Stron Health Potiony- i one powinny być używane przy expieniu. Oczywiście niekiedy najmniejsze Potiony nie wystarczają. Dopuszcza się także użycie Great Health Potionów.
Dodatkowo istnieje możliwość jednoczesnego używania Potiona i jakiegoś zaklęcia leczącego, np. Wound Cleansing. Przydaje się to głównie na wojnach itp.


7. Expienie
Knight to chyba jedyna profesja, która nie potrzebuje zbyt wielu funduszy żeby expić. Co więcej do wyboru mamy dużą liczbę expowisk.
Mamy kilka różnych metod expienia:

    * expienie z użyciem Health Potionów- tutaj wszystko zależy od potworów, na których expimy- można expić tym sposobem bez waste, ale niestety nasz mlev wolno rośnie
    * expienie z użyciem mana potionów- najlepszy sposób, leczymy się przy pomocy zaklęcia ‘Light Healing’ bądź 'Wound Cleansing'(to drugie w przypadku mocniejszych potworów, gdy zwykła ‘exura’ może nie nadążać- zaklęcie zwiększa użycie manasów)
    * expienie z użyciem Life Ringów/Soft Bootsów- sposób bardzo dobry do expienia, pozwala na długie expienia bez konieczności dokupywanie suppliesów; oczywiście Soft Bootsy są znacznie bardziej opłacalne.


Nie będę tutaj rozpisywał specjalnych tabelek, jak robiłem to kiedyś. Opiszę tylko te najbardziej pospolite expowiska.

8-10lev
Tutaj polecam trolle wszelakiego typu. Będziemy mogli popracować trochę nad skillami oraz zarobić trochę grosza na lepsze eq. Alternatywą dla trolli są np. gobliny.

10-15lev
Gdy nasza postać trochę się rozwinie możemy przenieść się na rotwormy. Zostawiają one sporą ilość pieniędzy więc powinniśmy się szybko wzbogacić. Możemy też kontynuować expienie na trollach jeśli rotwormy są dla nas zbyt silne.
PACC- doskonałymi potworami na zdobywanie doświadczenia będą larvy.

15-20lev
Możemy stale siedzieć na rotwormach albo przenieść się na inne expowisko, np. na kopalnie w Kazordoon(oprócz rotwormów dochodzą dwarfy) albo tzw. facc tomb nieopodal Thais.
PACC- ciągle larvy, jeśli chcemy zarabiać więcej pieniędzy to rotwormy.

20-25lev
Trudny okres dla każdego rycerza. Musimy ciągle okupować te same expowiska. Przy lepszych skillach możemy spróbować schodzić głębiej w podziemia.
PACC- larvy możemy zamienić na jakiegoś Tomba.

25-30lev
Tutaj dochodzi nam kilka nowych miejsce do expienia. Pierwsze z nich to Dark Catedral- znakomite miejsce do zdobywanie doświadczenia jak i pieniędzy. Inne opcją jest Elf Fortress lub Minotaur Mount i połączone z tym miejsce kopalnie. Jednak nasze waste zależy w dużym stopniu od EQ i skilli.
PACC- możemy schodzić w Larva Cave na –2 poziom.

30-35lev
Kontynuujemy exp na podanych wyżej miejscach(oczywiście możemy zapuścić się trochę dalej). Możemy też powoli zacząć próbować wypady na Mintwallin- podziemnego miasta minotaurów; jest to ‘ulepszona’ wersja Elf Fortress(exp i loot są lepsze). Możemy też zacząć biegać po wszystkich poziomach facc tomb.
PACC- dobrym wyjściem będzie wybranie się na dworce lub chakoye(znakomity profit i niezły exp). Możemy też siedzieć na elfach i minotaurach na Yalahar.

35-50lev
Najnudniejszy okres w grze- musimy ciąglę okupować te same lokacje. Przy lepszych skillach możemy zacząć chodzić na Dragi(Draconia). Alternatywą dla tego wszystkiego mogą być cyklopy w Mount Sternum i na PoHu(zdecydowanie polecam te pierwsze).
PACC- dochodzi nam wielki miejsc do expienia. Po pierwsze Laguna Islands- obfitujące w żaby i zółwie, które zostawiają sporą ilość pieniędzy i dają dobry exp. Po drugie barbarzyńcy(mały i średni obóz). Po trzecie Helheim(-1). Po czwarte Frost Gianty na Tyrsung.

50-60lev
Ciągle męczymy to co wcześniej. Możemy zacząć próbować wypadów na Orc Fortress- robiąc lootbagi można wyciągnąć całkiem niezły profit. Jeśli mamy dobre skille i EQ możemy też expić na Dwarf Guardach lub na Draconii.
PACC- Kontynuujemy to co wcześniej, na Laguna Islands możemy zapuszczać się bardziej w głąb. Jako nowe miejsce dochodzi nam Banuta- znakomite miejsce do expa i zarobku.

60-80lev
Nareszcie coś ciekawszego. Możemy biegać po praktycznie całym Orc Fortress(omijając Orc Warlordy), a jest to jedno z najlepszych expowisk na FACCu. Koło 70lev możemy przenieść się na Dragi- najlepsze będzie Venore Dragon Lair(na razie bez Dragon Lordów).
PACC- możemy zacząć pozwalać sobie na Dragi Yalahar(spawny z samymi smokami) albo piratów na Nargor. Innym miejscem są cyklopy na Cyclopolis albo Mistrock. Jeśli brakuje nam pieniędzy to najlepiej będzie wybrać się na Magiciany w Magician Quarter(Yalahar).

80-90lev
W sumie nic więcej nam nie dochodzi, ale możemy już chodzić po całym Orc Fortess, jak i zabijać Dragon Lordy. Jeśli chodzi o Dragi to możemy przenieść się na Fibula Quest albo nawet Naginata Quest, jeśli Venore Dragon Lair się nam znudziło(ewentualnie możemy próbować Dragi na PoHu).
PACC- dragi są tutaj najlepszą opcją ale równie dobrze możemy expić na największym obozie barbarzyńców i na Ice Witchach. Kolejnym miejscem jest Chor- jedno z najlepszych miejsc do zarabiania pieniędzy.

90-140lev
Cały czas to samo- czyli albo OF, albo Dragi. Opcjonalnym wyjściem są Giant Spidery na PoHu, jednak trudno tam o większy spawn.
PACC- Tutaj zaczyna się już prawdziwa zabawa. Albo kontynuujemy exp na podanych wcześniej miejscach, albo się przenosimy. Możemy zawędrować na Giant Spidery na Forbidden Lands, Quary i Bog Ridery na Malada czy Culty na Yalahar.


140+lev
To co wcześniej.
PACC- do wyboru do koloru. Możemy latać gdzie dusza zapragnie włączając Frosty na Okolnir, Dragon Lordy Fenrock i Nightmare'y na Yalahar.

Nie napisałem tutaj może nic odkrywczego. Imho każdy powinien trochę pomyśleć gdzie będzie mu się dobrze expiło. Podałem najbardziej znane miejsca- co nie zmienia faktu, że większość z nich jest bardzo dobra.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
endermologia kraków depilacja woskiem kraków